Parels van Velsen in de etalage. Een zes maanden durende promotiecampagne die organisaties en evenementen met elkaar verbindt en in de etalage zet.

 

Dit is het belangrijkste onderdeel van het Citymarketingplan 2020, dat eind september door Stichting Citymarketing Velsen is aangeboden aan het gemeentebestuur van Velsen. Het plan zet in op een krachtige samenwerking met dertig partners.

In 2019 is citymarketing samen met een groot aantal organisaties aan de slag gegaan met de promotie van .IJmuiden en de gemeente Velsen. Die samenwerking wordt volgend jaar voortgezet of verder uitgebreid. Het gaat onder meer om Techport, AYOP, PreSail IJmond (vervangt Havenfestival IJmuiden), Zomerfestival .IJmuiden, Dorpsfeest Santpoort, Spaarnwoude Geeft Energie en de festivals in de Velsen Valley. Maar ook krachtige campagnes zoals IJmuiden Rauw aan Zee en Noordzeevis uit IJmuiden kunnen op de steun van citymarketing rekenen, net zoals bijvoorbeeld BRAK!, FabCity Nature en de cultuurorganisaties in Velsen.

Parels van Velsen.
De nieuwe campagne richt zich op alle doelgroepen van citymarketing: bezoekers, bewoners en bedrijven. ‘We laten op verschillende manieren zien wat IJmuiden en de andere delen van Velsen allemaal te bieden hebben’, aldus citymarketeer Friso Huizinga. ‘Van prachtige natuur tot festivals waar je op de fiets heen kunt en van innovatief ondernemerschap tot een rijk verenigingsleven. Rondom de ‘parels van Velsen’ wordt een campagne ontwikkeld waarmee wij al onze partners in de etalage zetten. Dat doen we zowel offline, met een glossy magazine en billboardcampagne, als online, met een krachtige social mediacampagne.’

Presail IJmond.
Volgend jaar is PreSail IJmond het belangrijkste evenement. Dit nautische en culturele feest wordt op 9, 10 en 11 augustus 2020 voorafgaand aan SAIL Amsterdam georganiseerd in de haven van IJmuiden en Beverwijk. Citymarketing Velsen is promotiepartner van PreSail. ‘Als je kijkt naar onze doelstellingen is het volkomen logisch om PreSail te ondersteunen bij de promotie. De hoeveelheid free publicity die de komst van de tall ships iedere vijf jaar oplevert, is echt enorm. Een beter podium om .IJmuiden en de gemeente Velsen op de kaart te zetten is er niet. Daar moeten we optimaal van profiteren.’

Guerilla marketing.
‘Net als dit jaar, waarbij we met de .IJmuiden letters en een flyerteam door de regio zijn getrokken, wordt er weer een brutale promotie-actie bedacht voor Amsterdam en Haarlem. Het is een van onze doelstellingen om inwoners van die steden te verleiden ook eens naar IJmuiden te komen. De actie met de letters heeft heel veel aandacht getrokken. Het Parool schreef erover en op social media werd één van onze berichten ruim 72.000 keer bekeken! Bij de volgende actie krijgen we hulp van vijf InHolland-studenten. Zij hebben inmiddels straatinterviews gedaan op de Grote Markt in Haarlem. Ik ben erg benieuwd met wat voor ideeën zij komen!’

www.ijmuiden.nl/citymarketingplan

 

Post Author: ijmuiden

ijmuiden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.