Citymarketing mag van mij brutaler! Dit waren de woorden van Burgemeester Frank Dales tijdens de citymarketing bijeenkomst 30 oktober in de Felison Cruise Terminal

 

Maar liefst ruim 200 enthousiaste bezoekers hadden zich aangemeld wat een rijk gevarieerd gezelschap van ondernemers, media vertegenwoordigers en fotografen opleverde. Na een vriendelijk welkom van citymarketeer Friso Huizinga en bestuurslid Citymarketing, Ineke van der Geest, konden aanwezigen genieten van goed verzorgde hapjes en drankjes van de lokale ondernemers uit IJmuiden. Uiteraard ontbrak de verse vis niet evenals de befaamde ijmuidense biertjes.

 

Na een korte uitleg, presentatie en terugblik van de successen die in het prille bestaan van de stichting tot stand zijn gekomen werd vanuit de zaal een luid applaus gegeven voor de behaalde resultaten. Hierna volgde een aantal korte presentaties gegeven door diverse vertegenwoordigers uit IJmuiden.

Verbinden was het sleutel woord en het komt erop neer dat we onszelf als stad IJmuiden beter moeten verkopen en vooral trots moeten zijn sprak bas Kunst voorzitter van de Stichting Citymarketing Velsen,

“We hebben in IJmuiden mooie dingen te bieden, maar mensen moeten wél op de hoogte worden gebracht. Zodat ze hier komen recreëren, komen wonen, hun bedrijf vestigen”. Het idee is IJmuiden in brede zin te promoten. Dus niet alleen op toeristisch gebied.

Het overstijgt het directe eigen belang en is een vorm van collectieve promotie waar we samen beter van worden.

Het doel van citymarketing Velsen is om de stad aantrekkelijk te maken voor 3 doelgroepen: bewoners, bedrijven en bezoekers met als positief gevolg een groei in naamsbekendheid. Hierbij geldt dat wanneer een plaats bezocht wordt door veel toeristen en geliefd is onder haar inwoners, deze aantrekkelijk wordt voor ondernemers. Hierdoor ontstaat groei in de werkgelegenheid en zullen mensen zich graag in en om IJmuiden willen vestigen.

Welke doelgroep je ook kiest. De inwoners van je gemeente of stad blijven dé voornaamste doelgroep. Citymarketing heeft geen zin als de boodschap niet door de bewoners zelf gedragen wordt. Zij zijn uiteindelijk de beste ambassadeurs en zijn betrokken bij IJmuiden. Het is essentieel om de lokale inwoners bij de ontwikkeling van onze citymarketing te betrekken.

Met PreSail IJmond en de Formula1 Zandvoort beide in 2020 liggen kansen en mogelijkheden, die verder onderzocht worden en zeker een mooie uitdaging gaat worden.

Kortom over deze citymarketingorganisatie daar gaan we de komende tijd nog veel van horen en zien.

Foto: Reinder Weidijk

Post Author: ijmuiden

ijmuiden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.